مجتمع پتروشیمی نهاوند به زودی کلنگ‌زنی می‌شود

علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با شهر پنج، اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی نهاوند اخذ مجوز شده و تأمین خوراک آن صورت گرفته است و بزودی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: با تأمین خوراک پتروشیمی نهاوند «پلی‌پروپیلن» که یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین فرآورده‌های نفتی دنیا است، پتروشیمی این شهرستان احداث می‌شود.
شهبازی افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث پروژه عظیم پتروشیمی نهاوند با ضریب اشتغال‌زایی بالا خواهیم بود که اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای صدها نفر از همشهریان نهاوندی را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون برنامه و ‌بودجه مجلس ادامه داد: در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرستان تلاش‌های خوبی صورت گرفته و از جمله آن می‌توان به پروژه کارخانه کلیسنه دولومیت نهاوند اشاره کرد که این پروژه در دهه فجر امسال افتتاح و به‌ بهره‌برداری می‌رسد.
وی به اهمیت ظرفیت معادن نهاوند اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که شهرستان نهاوند از نظر معادن غنی است باید تلاش کنیم این شهرستان را به قطب معدنی غرب کشور تبدیل کنیم.
شهبازی بیان کرد: باید از ظرفیت معدن مس نهاوند استفاده کنیم و در بحث فرآوری مس و کارخانه آن سرمایه‌گذار ورود کرده است و بخاطر خلوص بالای عیار مس در نهاوند می‌تواند تحولی عظیم در حوزه صنایع معدنی نهاوند و استان همدان ایجاد کند.
نماینده مردم نهاوند در مجلس در ادامه به پروژه‌ محورهای مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: ️با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور مهم و حادثه‌خیز نهاوند به کنگاور توسط بانک سپه گرفته شده است و محور نهاوند _ آورزمان_ ملایر نیز تأمین اعتبار شده و در حال تکمیل است.
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای محور نهاوند_ بروجرد باوجود اینکه بخشی از آن (حدود ۱۰ کیلومتر) در محدوده استان لرستان‌ بوده پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار این محور نیز صورت گرفته که در حال اجرا و نیوجرسی گذاری است.
شهبازی در ادامه با اشاره به پروژه سد گرین نهاوند، عنوان کرد: پروژه سد گرین که در دولت‌های قبل نیز تلاش شده بود که احداث شود، متأسفانه اعتبار چندانی به آن تخصیص نیافته بود که با تلاش‌های بنده و سایر عزیزان از محل ماده ۵۶ توسط سه بانک کشاورزی، صادرات و تجارت تأمین اعتبار شد و امیدواریم در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
شهبازی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم با دعوت از سرمایه‌گذاران دغدغه اشتغال جوانان نهاوندی را رفع کنیم، اضافه کرد: بحث اقتصاد و تقویت معیشت مردم از موارد مهمی است که با توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال تامین خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا