تصویب کلیات طرح انتقال نمایشگاه تهران به شهر آفتاب

صبح امروز بررسی طرح الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب روی میز بررسی شورا قرار گرفت و تشکری هاشمی در تشریح تبصره های این طرح گفت: یک فوریت این طرح در جلسات پیشین شورا تصویب شد و حالا تبصره های این طرح مورد رای گیری قرار می گیرد که بر این اساس شهرداری موظف است در چارچوب مقررات با همکاری وزارت صمت نسبت به برگزاری نمایشگاهها در شهر آفتاب اقدام کند.

وی با بیان این که از برگزاری هر گونه نمایشگاه در سایت سئول که مزاحمت ترافیکی ایجاد می کند باید ممانعت به عمل آید، افزود: همچنین شهرداری باید برنامه عملیاتی خود برای تکمیل شهر آفتاب را تا یک ماه آینده به شورا بدهد و شهرداری موظف است فضای لازم برای برگزاری نمایشگاهها در سال آینده را فراهم کند. همچنین شهرداری باید نسبت به تکمیل طرح جامع شهر آفتاب تا سال ۱۴۰۱ اقدام کند و اعتبارات مورد نیاز را در بودجه سال آینده لحاظ کند.

تشکری هاشمی ادامه داد: شهرداری می بایست در چارچوب مصوبات نسبت به جلب مشارکت بخش خصوصی اقدام کرده و در راستای افزایش عرصه های عمومی پیشنهادات خود را به کمیسیون ماده ۵ بدهد.همچنین برگزاری نمایشگاههای پراکنده و کم مخاطب در تهران منوط به تایید کمیته نمایشگاههای شهر تهران است که اعضای این کمیته نماینده فرمانداری ، نماینده شهردار ، نماینده صمت ، نماینده شورا و وزارت ارشاد است.

وی افزود: شهر آفتاب باید تقویم نمایشگاهی خود را اعلام کرده و هر سه ماه یک بار گزارش اقداماتش را بدهد.

در ادامه اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود پرداختند که چمران در جمع بندی نظرات و پیشنهادات گفت: رئیس نمایشگاه بین المللی تهران، با من تماس گرفت و درخواست جلسه داشت و ما نیز در انتظار تعیین وقت برای برگزاری جلسه مشترک هستیم. اما دقت داشته باشید که مساله جابجایی نمایشگاه تهران به سال ۸۳ بر می گردد که یک نمایشگاه اتومبیل در این نمایشگاه برگزار شد و چنان ترافیک شد که مردم خودروهایشان را در وسط بزرگراه رها کردند و به همین دلیل جلسه ای را با رئیس جمهور وقت برگزار کرده و به تفاهم رسیدیم که نمایشگاه منتقل شود و قرار شد نمایشگاه های پر مخاطب هم برگزار نشود که باید آن نامه دستی را پیدا کنم.

وی در جمع بندی پیشنهادات اعضا گفت: اصلاحاتی در متن طرح اعمال می شود که به شرح ذیل است و پیشنهاد می شود به جای استفاده از کلمه جابجایی از انتقال فعالیت نمایشگاهی استفاده شود و یک بازه زمانی برای انتقال در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برخی پیشنهاد دادند که برای هر نمایشگاه پیوست فرهنگی ایجاد شود، گفت: راستش را بخواهید شرکت ها هم از شهر آفتاب استقبال نکردند چون در تهران راحت ترند و حالا به آنها بگوییم که پیوست فرهنگی هم داشته باشید و این کار را سخت می کند.

وی با بیان این که نمی توانیم بگوییم که از سال ۱۴۰۱ کلیه نمایشگاهها منتقل شود چرا که عملیاتی نمی شود گفت: جابجایی نمایشگاهها باید با هماهنگی و تصویب کمیته مذکور باشد.

وی با بیان این که رئیس اتاق بازرگانی نیز باید به این کمیته اضافه شود گفت: پیشنهاد شده که در یک تبصره اعلام کنیم که همه ارکان شهرداری ملزم به همکاری برای جابجایی باشند که این واضح است که همه همکاری می کنند.

چمران با بیان این که اصلاحات مسیر ورود و خروج و جابجایی عوارض و همچنین تکمیل پل ها باید مورد تاکید باشد گفت: شهرداری مکلف است از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کند هر چند که این کار را کرده و دو فروشگاه ساخته شده است اما نیمه تمام مانده.

وی افزود: پیشنهاد می شود به جای عضویت فرمانداری در کمیته ، استانداری عضو باشد چرا که شهر آفتاب خارج از محدوده فرمانداری است و حضور استانداری لازم است.

به گزارش ایسنا، طرح الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با ۲۰ رای موافق به تصویب رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا